Opetussuunnitelma

Esiopetuksemme perustuu Suomen kansalliseen perusopetussuunnitelmaan. Jokaisen lapsen fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista kehitystä sekä tietojen ja taitojen kehittymistä tuetaan. Lisäksi esiopetuksessa huomioidaan lasten leikki, aloitteet ja kokeilut.

Esiopetus on luonteeltaan integroivaa. Lasten omat kiinnostuksen kohteet sekä oppilaiden ja opettajien yhteiset tavoitteet muodostavat lähtökohdan oppimiskokonaisuuksien toteuttamiselle.

Esikoulu I

Esikoulu alkaa sinä vuonna, kun lapsi täyttää viisi vuotta. Englanninkieliseen kielikylpyyn johdatetaan leikin, liikkeen, tutkimisen sekä taiteen ja käsityön avulla.

Tavoitteemme:

  •  Itseluottamuksen saavuttaminen englannin kielen perustaitojen kehittäminen
  •  Sanavaraston lisääminen
  •  Kirjallisen kielen taitojen kehittäminen
  •  Vuorovaikutustaitojen tukeminen
  •  Suomi toisena kielenä -kielenä kehittymisen tukeminen
  •  Lasten kiinnostuksen herättäminen ympäristöään kohtaan
  •  Matematiikan ja luonnontieteiden perustaitojen kehittäminen
  •  Oppiminen sosiaaliseen vuorovaikutukseen ikätovereiden ja opettajien kanssa.
  •  Taiteista, käsitöistä ja musiikista nauttiminen
  •  Osallistuminen liikuntaan

Esikoulu II

Esikoulun toinen vuosi jatkuu esikoulu I:n vahvan perustan pohjalta.

Tavoitteemme:

  •  Oppia kommunikoimaan sujuvasti englanniksi
  •  Kehittää kielellisiä taitojaen kehittämistä
  •  Ääntämistaitojen hiominen
  •  Herättää kiinnostustaan lukemiseen
  •  Tukea viestintätaitoja
  •  Kannustaa suomen kielen kehittymistä (äidinkielenä ja toisena kielenä)
  •  Kehittää matemaattisia taitoja
  •  Fyysisten taitojen kehittäminen liikkumalla, mm. uinnin, luistelun ja kuntosaliharjoittelun avulla
  •  Tarjota kokemuksia taiteista, käsitöistä, musiikista ja draamasta
Hae nyt!